Jeśli „Canned Heat” mnie nie zabije, to nigdy nie umrę.


W czasach prohibicji w Stanach Zjednoczonych, gdy alkohol z przemytu był drogi, byli tacy, którzy radząc sobie spożywali „Canned Heat” – paliwo do kuchenek gazowych, odpowiednik naszego denaturatu.
„Canned Heat Blues” to utwór napisany przez bluesmana Tommy’ego Johnsona, który niestety już w wieku 20-kilku lat był uzależniony od alkoholu.

Crying mama mama mama crying canned heat killing me
B’lieve to my soul Lord it gonna kill me dead.

Canned heat don’t kill me, crying, babe, I’ll never die.

Wykonanie oryginalne Tommy’ego Johnsona z 1928 roku:

Romek Puchowski opowiada o utworze podczas jego wykonywania:

Odpowiedzi: 2 to “Jeśli „Canned Heat” mnie nie zabije, to nigdy nie umrę.”

  1. gd Says:

    hmm. zacznę od tego że wcale nie znam się na muzyce tak na prawdę tylko jej słucham i myślę sobie że to największa z moich pasji..ale czytuje to co udaje Ci się tu napisać i zawsze z dużym wrażeniem a z wielką ekscytacją w tym momenci e pochłonęłam ten krótki tekst i dwa linki. zwłaszcza drugi, swego czasu miałam okazje posłuchać pana Romka na żywo grał wtedy z Keithem Dunn’em w żaczku na początku listopada i jak głosił plakat który zerwałam nielegalnie ze ściany przed klubem ” duet hołdujący starej tradycji grania bluesa w „Delcie Missisipi” i choć nie ogarniam bluesa wtedy pierwszy raz go poczułam i nawet go tańczyłam…niesamowite,, a Pan Romek w butach bez skarpetek i spodniami podwiniętymi do kolan razem ze swoją gitarą wydawał takie bez cenne dzwięki ze czuje się co najmniej głupio że zapłaciłam za bilet jedyne 5 złotych zdrawiam Cię Y.

  2. k Says:

    jest jeszcze jedno wykonanie warte uwagi twojej

    przeciez znasz go:)

Skomentuj

